Match och fortsatt skadad...

Har ju helt och hållet glömt bort att berätta om matchen i tisdags. Jag var som sagt skadad inför matchen, och kände hur det spände i låret. Med vemod tog jag mig ut till matchen, men fick dock börja som avbytare. Tränaren hade däremot tagit mig åt sidan när jag kom till samlingen och sagt: "Du börjar på bänken idag, men du är vår nyckelspelare. Du är skadad och vi vill inte förvärra skadan". Det var skönt att få höra dem orden.

Jag kom in i andra halvlek med ett sprängande lår, som högermittfältare. Jag kom in direkt i matchen, och blev snabbt en av spelfördelarna. Back-nyförvärvet Daniel och anfallaren Orhan spelade på min kant, och vi fick ihop ett mycket fint spel. Jag spelade i ca. 15-20 min och jag hann med en mycket het målchans då jag lobbade målvakten precis över ribban efter ett inlägg av Orhan. Jag gjorde dessutom mål, men det blev konstigt nog bortdömt för offside. Det märkliga var bara att jag hade två motspelare som bröt offsiden. Mycket märkligt. Om mitt mål hade blivit godkänt, så hade vi vunnit matchen med 1-0. Men nu blev det dock bara 0-0.

Men det är inte fy skam, eftersom att det laget jag går i går i division 6 och laget vi mötte går i division 3. Om jag säger såhär, vårt lag är riktigt på G i år med många starka nyförvärv och med en helt ny ledning. Division 5, here we come!

Nu sitter jag vid min underbara flickvän, som spelar MammaMia Bingo över internet. Varje torsdag så är det ju Arne Hegerfors som hälsar på i spelet, och håller i en rolig frågesport. Man vinner då lite poäng om man svarar rätt först av alla, och för dessa poäng får man sen spela bingo för =) Nu vann vi precis en fråga där Arne frågade om vilket djur som var farligast för människan, elefant eller flodhäst. Vi svarade flodhäst, och trudilutt att vi hade rätt!

Ojoj, nu är klockan snart 18.00. Min träning börjar 18.30, så får väl börja packa ihop mina saker strax. Visst, jag har riktigt ont i båda benen, men det får gå ändå. Är så sugen på att snurra lite med bollen =) Skriver lite mer sen ikväll när jag kommer hem, so stay tuned!

Kommentarer
Postat av: Maja.

Jadu, har bott i Leksand en massa år, pappa har jobbat för dem och summan av kardemumman är att jag inte tål föreningen eller tycker att de är värda en plats i elitserien:) sen så hejar jag absolut inte på AIK, men hellre att de vinner än Leksand:)

2009-03-19 @ 21:45:16
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Cristian

Tja man!

Låten är ju uppe nu :) Så det är bara att digga eller dissa... Haha :)



Har jag? Jag vet att ni har försökt vara lite diskreta med vilka ni är och så så jag vill inte riktigt fråga vem det är . Men har vi snackat mycket eller?



Cheers!

2009-03-19 @ 21:54:31
URL: http://ichris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0