Helgen...

Helgen hos mina svärföräldrar har varit riktigt mysig. Vi kom dit som sagt i fredags, och kvällen gick åt att bara ta det lugnt. Vi alla var väldigt trötta, så det bli en rätt så tidig säng-gång.

Dagen efter dock hände det grejer! Lena och Christer (som är Theodors mormor och morfar), Tittie och jag åkte tidigt på morgonen till köpcentrat Maxi för att checka läget lite. Där finns också Lindex och lite andra affärer i byggnaden, så det är inte bara Maxi. Hur skulle det sätt ut egentligen?

Lena och Tittie gick in till affärerna medan jag och Christer gick till... ja, Maxi. Vi skulle kolla CD-rean, som min medkompanjon talade så varmt om. Men shi fick vi, eftersom att det bestod av två små sketna pappers-ställ med gårdagens skivor. Dock inhandlade vi några iallafall. Christer köpte lite blandat, Pinks debutalbum och lite annat. Jag däremot köpte Bob Dylans Greatest Hits och Michael Jacksons "The Essential". Anledningen till detta var för att kunna lyssna på lite bra musik i bilen, då Volvos original-spelare inte vill spela "ful-brännda" skivor. Tittie och Lena kom sen och fann oss sittandes på en parkbänk inne i Maxi, vid hundleksakerna. Trodde vi var säkra, men icke... Hihi...

Sedan bar det hemåt igen, efter att ha fått se vad de hade handlat. Tittie hade köpt lite nya kläder till Theodor, och dem var grymt fräna! Han behöver lite nya kläder, då han växer som attan! Väl hemma så var det dags för lite avkoppling. Solen brännde på, och Lena och Tittie låg självklart och välkomnade strålarna. Vet ni va vi gjorde sen? Jo, vi grillade. Årets första grille. Gud, va gott det var! Tittie börjar bli riktigt förbannad på mig nu för att jag alltid frågar "Är kycklingen safe nu då? Är den färdig?". Brukar dock då få svar som "Ne, självklart har jag lagat maten så att den inte går att äta...". Jag får börja jobba på min nojja...

Theodor tittar...Tittie håller grillspetten...
Så glad han är!Theodor och sin mormor...

Gott var det iallafall. Över till något annat, vet ni vad lördag står för nuförtiden? Jo, "Robinson 2009"! Visst har denna genren av Tv börjat bli otroligt uttjatat, men "Robinson" har en viss charm. Det är samma med "Farmen", om någon kommer ihåg den serien. Konstigt dock att hon får göra så som hon gör, att be alla rösta på henne själv. Schysstare om man självmant hoppar av, så att en tidigare person kan få komma tillbaka. Blir ju inte rätt i systemet liksom...

Söndag. Vi åkte hem vid 11.30 tiden, och körde då inom mina föräldrar. Vi bytade till sommardäck på vår Volvo, och tvättade den. Lade även på lite "Tyre Shine" på däcken, så nu kan man glida i sommar. Oh yes we can. Hela familjen var där faktiskt. Min mor och far, och min syster plus hennes familj och min. Blev lite som en släktträff, med en paj som nav. Tack Mutter, för den goda tårtan. Har inte pratat med Tittie, men jag tror hon väntar på receptet på muuuuffiiiiiinsen... You can't hide it forever woman!

Titta va underbart söt hon är, min flickvän...

Titta va underbart söt hon är...

Nu sitter jag här vid datorn, och lyssnar på Michael Jackson - Got to be there. En tidig låt i hans karriär, där man hör hans bröder i kören. Klockan är otroligt mycket, och jag ska jobba imorgon. Kände bara för att få skriva av mig, och berätta om vår helg. Theodor ligger och sover i vår säng inne i sängkammaren, så jag funderar på att skutta in till honom.

Michael Jackson - The Essential...Bob Dylan - The Greatest Hits

Just det ja, vi såg en film nu ikväll med. "The Wackness" hette den, en medelmåttig crack- och pundarfilm med en ganska så tam handling. Får se om det kommer en recension på den, eftersom att jag inte vill rekommendera den till någon egentligen. Ben Kingsley är med i filmen, och den enda som egentligen gör en hyffsad prestation. Hur som helst, God natt! Nu ska jag gå till sängs, och hålla min sons hand medan jag tänker på hur mycket jag älskar honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0