Vad tror ni?

Vilket är det bäsa sättet att få så många läsare som möjligt? Vad tror ni? Ska man skriva om angelägenheter som händer just idag, eller ska man inrikta sig på ett mer nostalgisk spår. Kanske ska man gå helt crazy med mode, shopping eller politik som många redan har tjatat ut. Som ni kanske märker, så har jag egentligen inget tema på min blogg. Visst, den heter "Fotbollspappan" men det är snarare en reflektion om mig som person.

Jag vill inte binda in mig i ett hörn, och låsa mig fast vid en speciell genre. Jag skriver om det jag tänker på. Det kan röra sig allt från något jag har hört på radio P3 till något roligt som jag upplevt för tre år sen. Jag vill att min blogg ska vara som ett barns fantasi-värld. Varje inlägg ska vara det förra olikt, med variatoner som förbryllar och uppskattas. Det ska vara en överraskning varje gång man skriver in fotbollspappan.blogg.se i webbläsaren. Därför väljer jag att inte inrikta mig på ett specifikt ämne. Det enda som jag kan komma på som är en mittpunkt i mitt liv, och denna bloggen, är min och Titties son.

Folkmassa

Men min fråga var hur man får så mycket läsare som möjligt? I snitt varje dag har jag ungefär 60 läsare per dag. Det är inte speciellt mycket, men jag klagar inte heller. Men jag måste medge det att ju fler som läser min blogg, desto mer motivation får man att skriva. Är en underbar känsla att veta att folk återkommer till min blogg för att läsa det senaste ur mitt liv, och min familjs. Men vad tror ni? Hur ska man gå tillväga? Jag har gått med i en hel drös med så kallade "Ranking"-sidor, och jag slavar under Mer-trafik. Jag skriver så ofta jag kan, kan bli uppemot 2-4 inlägg om dagen. Jag har just nu fjorton prenumeranter som jag i sin tur följer. Är det bara till att vänta och bevittna statistikens magiska antal-unika-hits stapel skjutas i höjden? Återigen, vad tror ni...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0