Star Pilots schlagerlåt = Plagiat?

Jag är inte så inne schlager-världen som alla andra verkar vara, men en sak undgick mig inte. Star Pilots låt, Higher, lät precis som en annan låt. Men jag kunde inte komma på vilken det var. Reglerna säger ju att man måste tävla med en unik låt, alltså en låt som aldrig har spelats eller hörts av någon. En helt ny låt så att säga.

Men idag, då kom jag äntligen på det. Är inte denna schlager-låten väääldigt lik Boy Meets Girl:s låt, Waiting For A Star To Fall? Jag har lagt med ett YouTube klipp, så ni kan avgöra själva om Star Pilots faktiskt har stulit låten.




Kommentarer
Postat av: Tittie

lätt plagiat! ;) love <3

2009-03-12 @ 22:04:41
URL: http://nyttliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, boy meets girls, Waiting For A Star To Fall mest. Och sen ”Take my body close” med Velvet . Eller ”Eye of the tiger” med Survivor .. plagiat!

2009-03-15 @ 01:06:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0