Recension: Bedtime Stories (2008) (Film)

Bedtime Stories 2008Bedtime Stories är en komedi och handlar om Skeeter Bronson, en medelålders man som jobbar som vaktmästare på ett hotell. Dock har han drömmen om att en gång få äga och driva detta ett hotell. Hans far var nämligen den som grundade just detta hotellet, men tvingades att sälja då affärerna gick dåligt och hotellet hotades till konkurs. Den nya ägaren höll dock inte sitt ord, då han lovade Skeeters far att hans son skulle få driva hotellet. Istället fick han slita som vaktmästare och byta glödlampor dagarna i ända. Men när han en dag får passa sin systers barn, så upptäcker han i sin förvåning att barnens godnattsagor förverkligas dagen därpå. Han drar då detta till sin egen vinning, och tänker gå barnen att skapa historier som kan få honom att vinna både hotellet och en kvinnas hjärta. Men barnens fantasifulla vinklingar förvränger dock utsikten för Skeeter och det går inte riktigt som han hade hoppats.

Som Skeeter Bronson ser vi den alltid roliga Adam Sandler, och som hans syster ser vi Vänner-stjärnan Courtney Cox. Barnen spelas utav Jonathan Morgan Heit och Laura Ann Kesling. Skeeter Bronson har även en vän i filmen, och han spelas utav Russel Brand. Om ni inte visste detta, så i Adam Sandlers filmer ser vi alltid en skådespelare som alltid gör en liten bi-roll, och han heter Rob Schneider. Det samma gäller i hans filmer, så gör alltid Adam Sandler en liten roll i hans filmer. De är väldigt nära vänner i det privata livet, så detta har blivit en tradition kan man säga. I denna filmen spelar Rob Schneider en indian med en mycket stor näsa.

Min åsikt: Denna filmen är en typisk Disney-film. Hela familjen kan samlas och titta, och alla tycker den är bra. Den passar för alla åldrar, ända från fem till hundra år. Men vad tyckte jag då? Jo, den var helt okej. Jag måste medge att jag skrattade högt ut i tomma intet när Russel Brands karaktär skrek ut sitt sömnpanikstörning. Jag vill inte berätta för mycket, men han spelar riktigt bra. Man kan jämföra hans skådespelarstil med Johnny Depps huvudrollskaraktär i Pirates of the Caribbean, Captain Jack Sparrow.

Bedtime Stories får 5 av 10 pappa-poäng!