En fullspäckad söndag...

Jisses vad mycket man har gjort idag, en söndag som denna. Haft hand om Theodor inatt, så Tittie kan få sova då hon i sin tur har hand om Theo under vardagsnätterna då jag jobbar, och sen städat som bara attan. Gick upp vid halv åtta och satte igång direkt med att diska. Efter att jag slukades in i att städa lägenheten, så hade jag till slut åstadkommit detta:

  • Dammsugit hela lägenheten
  • Moppat golvet
  • Återigen dammsugit (för att få upp all skit som uppenbarade sig under moppningen!)
  • Diskat
  • Tvättat
  • Hängt upp tvätten
  • Rengjort spisen (keramikplattorna, för att vara exakt!)
  • Dammtorkat de flesta öppna ytorna
  • och så vidare ...

Mamma Mia vad upptaggad jag var, men än var det inte slut. Vi åkte sen hem till mina föräldrar och hälsade på. Jag och min far skulle kolla egenom lite CSN-papper (lite återkrav av något slag...) och så var det tänkt att jag skulle tvätta och städa bilen. Vår fina kopparmetallic V40 skulle äntligen få det badet som den längtade efter...


Tvättning av vår V40!

Vi fikade lite, och sen var det dags att åka hem igen. Men hemma var vi inte länge, då vi snabbt och lätt förflyttade oss till min syster och hennes familj. Vi tänkte mysa lite med dem, käka en pizza och titta på Wipe-Out på kanal 5. Haha, det var roligare än vad jag hade tänkt mig. Är jättesugen på att kanske söka en plats dit, men jag gillar inte vatten så otroligt mycket. Att hoppa från en trampolin som är 200 m (inte bokstavligen talat dock...) ovanför vattnet, känns kanske inte så lockande. Att ligga vid strandkanten och känna solen steka via vattnets reflektioner, är snarare min kind of thing...

Alexander siktar med en puss på Theodor...

Alexander, syrrans 1 ½ åriga son, var riktigt söt ikväll. Han är en sån liten sprallis som ska vara precis överallt med sina händer. Men när det gäller Theodor, så blir han så försiktig och säger "Titta!" hela tiden. Han klappade honom lite försiktigt på huvudet, och gav honom lite pussar. Härligt att se dem små kusinerna trivas med varandra. Tänk i sommar vad de kommer spralla runt. Theodor kommer antagligen inte kunna gå, men krypa kanske? Vi får se, vi får se...

Kommentarer
Postat av: jonnifer emelie

snygg trönninge jacka brorsan :D

2009-03-26 @ 22:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0