Poker-Face...

Igår efter sandlådebyggandet, så var det äntligen dags att göra sig iordning för kvällen. Som jag har nämnt innan i något inlägg, så skulle vi ju lira poker. Det var ett tag sen vi gjorde det, och jag kan säga det att det är banne mig på tiden att det var dags igen!

Deltaganden var följande: Mattias (även kallad för Challe), Lynette (som är tillsammans och sambo med Mattias), Jimmie (som är syster.. oj, jag menar bror till föregående), Rolle (far till Lynette och Jimmie) och slutligen jag själv (som helt enkelt är störst, bäst och vackrast).

Vi började med att äta. Vi alla åt riktigt god kina-mat, och tyvärr så blir man ju till sist för mätt för att äta upp den goda maten. Sedan efter det så hör vi Jimmie skrika till, efter att ha fått lite T-sprit i ansiktet av en förklarlig anledning. Lynette, var lugn... jag ska inte berätta =)

Mattias vinner första rundan...Pokerbordet...Rolle, Lynette och Jimmie...Jag är lite glad över att ha vunnit...

Sen var det äntligen dags för poker! Wie hu! Var ett tag sen man spelade, så det var lite svårt i början att komma ihåg vad markerna var värda. Men det gick till slut. Kanske skulle nämna att vi körde Poker Texas Hold 'Em. Under tiden vi spelade så började ju även Sverige-matchen. Tråkigt nog så var jag mer fokuserad på just detta, så jag förlorade efter bara fem giv eller något sådant.

Men dock efter att matchen var slut, och vi startade om ännu en gång. Vi halverade dock markerna och höjde insatsen, och sänkte första priset från 50 kr till 25 kr. Men då, då var Nicklas på G! Jag krossade allt motstånd, och vann genom att slå ut Jimmie och Lynette i samma giv. Jag satt med ett klöver i handen, och det låg tre stycken på bordet innan det sista kortet skulle läggas upp. Jag gick all-in, och dem andra hände med. Jag satt som på nålar, och hoppades på ett klöver-kort och vad kommer inte upp? Jo, ett fint litet sött klöver. Jag är grym, yes I am...

Tack för igår mina vänner, det var riktigt mysigt. Inte så ofta man hinner umgås, då det är så mycket annat i livet som också är viktigt som skall hinnas med.

Kommentarer
Postat av: Cristian

Amen shit... :) Haha.

2009-03-29 @ 17:00:26
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

La musica, mannen! :)

2009-03-29 @ 19:51:55
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Tess

hoppas du får en toppen vecka :)



Kram

2009-03-30 @ 00:26:57
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0