Homosexuella får inte ge blod...

Låt homosexuella donera blod!Har ni hört nått så konstigt? Det finns tydligen en lag i Sverige, att homosexuella personer får inte donera blod. Jag vet, jag blir också chockad! Frågan som ställer sig per automatik är "VARFÖR??!!". Hur kan detta komma sig, att en person med en annan kärleks-läggning inte får donera blod? Det är ju inte precis så att bara för att en gay går ner till blodbussen och donerar blod, och att VIPS! så har den behövande personen helt plötsligt blivit super-gay med en ABBA-låt nynnandes på sina läppar. Jag fattar det inte, hur kan vi i Sverige kalla oss för ett land som tar hänsyn till sitt folk och att vi är ett demokratiskt land. Ett rättvisans land... IN-MY-ASS att det är...

Denna heta diskussionen hörde jag på Radio SR P3 idag, då dem tog upp denna frågan. Där ringde folk in och verkligen berättade sin ilska över samhällets galna regler. De skyldigas försvar löd "Homosexuella individer har en ökad risk att få HIV och AIDS-smitta, så därför är det rimligt att just denna lag får stå kvar". Hmm, säger jag då. Vadå lättare att få HIV? Vet ni hur många som har sex i nummer 2 i dag? Hetero-personer har det. Väldigt många faktiskt. Heteros har lika lätt att bli smittade. Plus att innan varje bloddonation så kontrolleras blodet om det är lämpligt som donationsblod. Det scannas så att det inte är någon smitta. Om man nu kontrollerar det så starkt, varför har vi denna löjliga lagen då för? Är det en princip-sak? Är det en lag som ni gamla och trötta homofob-politiker inte anser någon möda att lägga kraft på?

Ni tar ifrån homosexuellas rätt att rädda liv. Ni klipper deras vingar, och kvar blir en liten stackars sate som inte är god nog att få hjälpa. Usch, säger jag...

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja det är verkligen hemskt!

såg ett reportage om det här för några månader sedan då två killar gick till en blodbuss för att ge blod. eller a, den ena skulle ge blod och den andra bara va me och hålla sällskap. Han pratade med personbalen som föklarade hur allt skulle gå till och sådär, och när han skulle sätta sig i stolen och börja ge blod sa han ''kan min Pojkvän sitta brevid och hålla mig i handen?'' så tog tanten med honom i ett annat rum och föklarade att homosexuella inte får ge blod. sen fick dem gå...

Det hela var arrangerat med dolda kameror och så, och jag tror inte att de var ett gay par på riktigt... men asså... ne, fyfan.



Svar: Tack så mycket!

Och söt liten kille ni har =)

2009-03-11 @ 22:33:30
URL: http://dendarelin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fan va sjukt! Dem har ju inget annat blod bara för att man är homosexuell! Bara sjukt!

2009-03-12 @ 17:29:06
URL: http://eeemeliiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0