Akuten...

Vi har ikväll varit hos mina föräldrar, som vi brukar varje fredag, och ätit pizza och skulle just börja titta på Lets Dance. Då plötsligt börjar Theodor gall-skrika, och det ville inte ta slut. Han skrek på ett sätt som vi aldrig hade hört förut, och vi blev mycker oroliga. Det gick fem minuter och det gick tio minuter. Efter femton minuter bestämde vi oss för att åka upp till akuten (av rekommendation av Sjukvårsupplysningen!), så att en läkare kunde undersöka honom. Vi klädde på honom och körde iväg till Akuten.

Väl där, så fick vi sitta och vänta i ett barn-väntrum. Nu var hon någorlunda tyst, och låg mest och tittade. Man såg att han var mycker trött efter allt skrikande. När vi sen kom in i läkarrummet, så började först sköterskan undersöka honom lite lätt och bland annat mäta blodflödet. Allt såg bra ut, och sen var det läkarens tur. Även hon kom fram till att det inte var någon fara med vår lilla Theodor, så det var bara att åka hem igen. Sen resten av kvällen så har han varit hur lugn som helst, och inte gett ifrån sig ett ljud. Han låg ju hos farfar en stund, så det måste nog ha gjort susen.

Men man blir så rädd och orolig. Vill ju inte att det ska hända vårt barn något, så det var nog bra att åka upp och undersöka honom. Allt för att vara på den säkra sidan =)

Nu är det natten!

Kommentarer
Postat av: Tess

ja dom kan ju få en att bli orolig för allt jag fick lämna tillbax en kanin igår då ja tror att de ev satte sej på luftvägarna på dex..

håller kaninen i en v s¨ska ja pucha på läkare för tester!

2009-03-21 @ 09:30:27
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Caroline

Tack för den kommentaren. Den värmde =) Vilket äventyr ni haft då! Klart man blir orolig när barnet skriker som det inte brukar. Men visst är det typiskt? Alltid när man ska till läkare så tycks problemen bara försvinna så fort man kommer dit! Bra iofs att det gick över, men man vill ju att dom ska se hur det är när det är som värst.

Hoppas det var en engångsförteelse. Ha en bra dag!

2009-03-21 @ 10:10:45
URL: http://carro1985.blogspot.com
Postat av: Jilina

Usch då! Hoppas att han mår bra iaf idag.





Jadu, jag HADE en såndär MJ dryck. Men men kille gick o plockade en del och råka få med sig burken. antingen råka han slänga den eller panta. suck!

Men gör inget, finns ju o få tag i på tradera ibl.



Jag har några sådana där speglar med MJ på. Posterflaggor, shapecd, massa skivor, några lps (moonwalker bla haha), docka i obruten förpackning som jag hittade på tradera :P, tshirts. Var en som sålde ett antal tshirts med MJ för nåt år sen på tradera. Var inte min strl på dom så jag sket i det. Dum man är eller hur ? haha. Sen har jag ju ghost boxen, den med singlarna som kom för några år sen, greatest hits boxen och en pärm fullsmockad med bilder och artiklar. Var en som sålde den på tradera. Roligt att ha iaf :). Sen har jag ju en del böcker och en halsduk. Blir lite fler nästa v nångång. Limited versionen av Dangerous, ny posterflagga bla. Det roliga är att jag budade för en del år sen på exakt samma Limited som jag nu får till v. Den som vann auktionen ville inte ha kvar den längre haha. Bra för mig då! Han hade tom anv samma bilder som den som lade upp den då han köpte den. Ja och så bild lp, bad :P. Ska nog ta kort på det jag har o lägga i min mj blogg. har dock ingen kamera, men fixar sig. Håller på att fixa en bra plats för alla grejjer. Har mest bara legat i en kartong. Lite trist egentligen. En del kan tycka att det är fånigt o jag är ju vuxen, men har man en samling av nåt så vill man även kunna visa upp den.

2009-03-21 @ 16:41:24
URL: http://isaba.blogg.se/
Postat av: madde

fin blogg kika in hos mig*

2009-03-21 @ 17:32:30
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Jilina

Ok. Nä man blir ju inte det :P

2009-03-21 @ 20:24:36
URL: http://isaba.blogg.se/
Postat av: Tess

allt bra idag?

2009-03-22 @ 19:51:23
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0